lindahu

Alla inlägg under februari 2012

Av Linda - 13 februari 2012 14:37

Värmer upp lite med denna sminkning, eftersom jag ett tag varken orka eller tyckte det var wow där ett tag, så la jag ned det där med makeup, som ni märkt, jag börjar så smått nu med denna lila sminkning som alla lätt som en plätt kan göra!:)

               
Det enda ni behöver är;grundskugga(till denna använder jag en beigeaktig), lila skugga, svart skugga och mascara.

dagens fråga till er;)
Vad skulle ni vilja se mer eller mindre av i bloggen?  

See yao!

//Lh

Av Linda - 11 februari 2012 11:51

En borste, eller fler..


Hej mina trogna läsare! ett inlägg kan vara på tiden, denna gång om diverse borstar.
Jag använder mig allra mest av dessa:


Jag är "allergisk" mot att applicera makeup med fingrarna, då tänker jag främst på bakterier o smuts från fingrarna men även att resultatet blir "flötigt", NEJ tack! :)
Därför tänkte ja nu visa er diverse borstar som ni definitivt inte kommer klara er utan när ni väl börjat!


Användbara till 1000:


1,
 
Foundation borsten, 100 kr-
En snedskuren borste för att få till en så jämn applicering av din foundation som möjligt.
Du kan även använda den till din concealer.


2,
 
Ögonskuggspensel, 85 kr-
Används för att lägga ögonskugga jämnt på ditt ögonlock, även bra till att markera globlinjen med när du vill markera denna extra i någon makeup.


3,
 
Ögonbrynspensel, 85 kr-
Denna pensel är speciellt snedskuren för att lätt få ett snyggt resultat när det gäller att markera ögonbryn. Jag använder denna pensel för att markera ögonfranslinjen, den är liten och kommer åt ända in i kanten för att få en lagom markerad blick, till vardags. En favorit i väskan.


4,
 
Stor ögonskuggsborste, Ca 165 kr-
perfekta borsten när du skall täcka större områden av ögonlocket, men även toppen för att sudda och jämna till skarpa kanter. Borsten kan användas som "färg-blandare" av olika skuggor!



5,
   
Puderborsten, ca 235 Kr-
Som det låter, med denna applicerar du ditt puder, mest tillämpad löspuder, men fungerar naturligtvis även för "kak-pudret".




Vårda dina make up borstar


 
Detta är en tvål som är speciell framställd för att du skall kunna hålla rent dina make up borstar. Köper man dyra borstar är det extra viktigt att vara extra rädd om dem, man har inte alltid lust att lägga ut en hel förmögenhet på att köpa dyra borstar stup i kvarten, därför är denna tvålen värd vartenda öre i sista änden, den rengör super, penslarna blir mjuka efteråt och hur rena som helst! satsa! 130kr Make up store. Det finns andra billigare sätt för att hålla penslarna rena,vill ni kan jag skriva om detta vid ett annat tillfälle? Men tvålen är just nu min favvo! som jag brukar säga: "man skall unna sig!"


Trevlig helg allihop!:)


//Lh



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards