lindahu

Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 31 mars 2011 17:36

Satt och kollade lite sidor på nätet innan och hittade en del bilder på olika kändisar utan smink.

Under sminket döljer sig den äkta sanningen, se själv;

 
Angelina Jolie


 
Tyra Banks


 
Pamela Andersson



Lady Gaga



Lindsay Lohan


 
Christina Aguilera


 
Heather Locklear


 
Hannah Montana
                                                  
                                                  
                   


skillnaden med smink och icke är ganska tydlig, inte sant?
Man låter sig ibland gärna luras utav att att många kändisar ser så bra ut, MEN smink + 1000000 gånger om redigerade bilder gör jobbet. Tänk på det!

//Lh

Av Linda - 31 mars 2011 13:27


Focus ögon, med neutrala glimriga läppar,


Passar bra till fest,


UPP TILL ER;


Vad önskar ni för sminkning?
Smokey eyes, färger, vad som helst?:)
 Skriv ditt önskemål, så lägger jag upp via inlägg på era förslag:)

(om det nu är någon som önskar)


//Lh

Av Linda - 30 mars 2011 13:20

Extremt med Eyeliner och läppstift;
 
Jag är en sån som inte gillar att se mig själv i röda läppar, utan håller dem gärna i normalton, färgen nude eller ingenting alls. men nu mina vänner, skall ni få se mig i RÖDA läppar och mucho eyeliner. Tadaaaam!:

 
En himla ovan syn för ögat, inte sant?;)

//Lh

Av Linda - 30 mars 2011 12:24

Basen för ögonmakeup.


Jag använder "High tech lighter Platina" som bas. En kletig och bra primer som fäster ögonskuggan såpass bra att den håller sig på plats hela dagen. Denna finns även i andra färger, men Platina faller mig i smaken. Denna från Make up store.


 

High Tech Lighter platina




Ett smakprov 


Här kan ni se skillnaden på med och utan denna primer. Ni kan nog gissa själva vilken som är med primer och inte.;) om inte så är den längst upp utan. Det är verkligen skillnad+ att det sitter hela dagen:)


//Lh

Av Linda - 29 mars 2011 21:00


Sminka ditt ansikte smalare


Warning; Det syns inte så tydligt på alla bilder vad jag försöker visa, men lägger upp trots detta;)


Ta på conceler, och foudation som vanligt. och sen;


Steg 1


Ta en concealer som är 2 toner över din normala hudfärg.
Gör en så kallad berömd "fiskmin" för att hitta vart du skall applicera concealen.
Dra försiktigt nedåt mot mungipan för en perfekt linje. alltså under Käklinjen. Ta lite färg i taget för bättre resultat! Men även lättare att få en mörkare ton om man önskar detta.


Creamy concealer.



,


Steg 2


Nästa steg är att skugga precis på kanten utav hakan. Se till så att du suddar ut den riktigt. Använd dig utav samma concealer som i steg 1.


Steg 3


För att få din näsa att se smalare ut, gör såhär;


 
Där dem svarta markeringarna är, är omkring de områden som skall sminkas lite mörkare. I detta fall utav en mörkare concealer som suddas ut.


Steg 4

Nästa steg är att gå lös på pudret;)
Lägg ett tunnt lager och sudda sedan ihop, Foundation, concealer och puder med en stor borste.



 
Puder.



Före;
 


Efter;
 
Dåliga bilder, men detta är resultatet. så,,,


Enjoy!;)


//Lh
  

Av Linda - 29 mars 2011 13:40


Brunt

En enkel och snygg vardagsmake som inte är FÖR mycket. 


 
Det bästa med brun ögonskugga är att det ofta passar alla, vilken ögonfärg man än har, gammal som ung. Det sätter pricken över i med den lilla extra mörka tonen i din vardags-make-up. Snabbt och enkelt= Suveränt!


    
Jag har användt mig utav 2 olika sorter rouge/solpuder. Och lagt den på ett lite annorlunda sätt än vad kanske många är vana vid. under käkbenet har jag lagt ett lite mörkare solpuder. och sedan suddat för att undvika kanter. Därefter ett rödaktigt rouge (ringen) och även där sudda ihop det med en stor borste för att undvika kanter utav de 2 olika skuggningarna.

 
På bilden ser ni borsten jag använder.



Dagens rekomendation är alltså en brun ögonskugga:)

//Lh

Av Linda - 27 mars 2011 19:52


Nagellack

    Fick mig ett litet ryck, och letade fram mina färgglada nagellack ur lådan!
Blev lite sugen på ngt färglatt fint.

Som ni ser så slutade det inte så färgglatt direkt, men det får duga ändå, har aldrig varit så mycket för brunt någon gång men nu det sista så har ja kommit underfull med att det kan vara lite snyggt ändå. konstigt nog gillar jag den bruna färgen trots allt.

Hiss eller diss?;)


Har ni något tips på något snyggt och bra nagellack?:) 

//Lh

Av Linda - 27 mars 2011 12:02

Fråga


"Hej:)
Är den foundation bra som du använder? (kanske en dum fråga eftersom du använder den XD) men skulle du rekomendera den?
& skulle du snabbt vilja förklara hur du gör när du lägger på den?


// sofie"


Svar på frågan


Jag testar ny foundation varenda gång min gamla tar slut, så denna foundation som jag nu använder har jag bara haft ett tag. Jag tycker att den är lätt och skön att ha, den känns knappt i ansiktet, men det tar lång tid innan den torkar och försvinner ganska snabbt under dagen. Blir lätt glansig trots puder över.
(Maybelline dream satin liquid;)
 



Loreal paris
 
Utav dem jag testat skulle jag nog  i stället rekomendera "Lóréal paris, true match". Denna är en favorit i min Foundation samling. Lätt att arbeta med, torkar snabbt och sitter länge. Den passar min blandy perfekt.


Applicering utav foundation


Jag lägger alltid min foundation med en pensel. Just denna jag har är från Kicks , en foundationpensel med nylonhår, den är specialklippt för att applicera din foundation så jämn som möjligt. Kostar 100:-
    
  Man kan även använda penseln för att applicera din concealer.


Jag börjar alltid i mitten och jobbar mig utåt mot slutet utav ansiktet för att slippa få fula foundation ränder, det kanske inte är allt för snyggt att se ut som en zebra i ansiktet.(okej, jag överdriver, men ni förstår grejen;)) Mitten utav pannan och jobba med lätta penseldrag utåt, och samma med näsa, kinder och haka. Lätta röreser från mitten och ut lättare sagt. jag brukar dra ned en liten bit på halsen om det finns kvar på pensen efter att ha varit klar med övriga ansiktet. Se till att det finns foundation i hela ansiktet utan dessa ränder, även i mitten där du påbörjade penseldragen. Man skall inte se att du har Foundation på dig, bara att hyn ser fräschare ut! Så använd en foundation som är så nära din hudfärg som möjligt, och färg efter årstid. Eftersom man på sommarhalvåret är lite mörkare i hyn efter solbränna. :)


  En liten del utav min foundation samling;)



//Lh

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards