lindahu

Alla inlägg under september 2012

Av Linda - 29 september 2012 19:37

Det bästa jag vet är när jag får frågan; "skulle du vilja sminka mig?" Jaaa!

Jag fick idag äran att sminka fina Linda som just nu är på bröllop.(vill förtydliga; det är inte hon som gifter sig;)
Hon fick en brun fest-make idag. Jag tyckte att det passade bra, lagom mycket, lagom coolt och vääldigt snyggt!

En håruppsättning blev det visst också, ingenting jag är "över-stolt" över men att jag lyckades över huvudtaget är ett under;) bra teamwork!

Bilder på detta:)

Av Linda - 27 september 2012 17:15

Hej alla läsare!
Jag tänkte att jag skulle skriva ett mini inlägg för att ni inte skall behöva vänta alltför länge tills nästa kommer. Mår fortfarande Inge vidare, fått penicillin o grejer nu så jag ser fram emot att må bättre snart!

Men nu till saken.
Tänkte tipsa er om ett trendigt lack som är helrätt just nu, nämligen Guldglittrande nagellack! Gärna tjockt lager med detta och helst spetsiga naglar. Kabom!

Läckert läckert!

Av Linda - 22 september 2012 13:55

Hej allihop!
Har varit otroligt dålig på att blogga denna vecka. Jag är nämligen sjuk. Feber, galen halsont osv osv... Försvinna verkar det inte vilja heller.
Jag kommer blogga på allvar igen när jag känner mig lite bättre.

Ha det allt för bra allihop!

Av Linda - 17 september 2012 17:16

Man behöver inte ha en läppena i samma färg som stiftet för att få det att se snyggt ut. Det har kommit ut en ny penna som ser ut som en läppena fast fungerar som en primer för läppstiftet. Egenskaperna för denna penna är att färgen håller sig innanför ramarna i en perfekt form utan att smetas ut. Läppstiftet skall även bli mer hållbart.

"IsaDora perfect lipliner transparent" finns att köpa på kicks för 69kr.

Av Linda - 16 september 2012 12:47

Gårdagens make-up bestod av bronz och svart. Genom markerade ögon, neutrala läppar och solpuder på kindben grejade jag fram detta;

Av Linda - 12 september 2012 10:03

Inför en fest makeup så vill man oftast ha focus på färger, ögon, läppar. Därför är ett tips att göra grunden väldigt "slät". Samma nyans i hela ansiktet är ingen fara när du sedan piffar till det med skuggor, rouge osv. Jag använder mig utav cover all mix från (ja ni gissa rätt) -make up store!
Den har tre olika nyanser som har tre olika egenskaper. Den gul/gröna används på röda parti. Så som finnar eller helt enkelt rodnader i huden. Medan den mörka för att dölja mörka ringar under ögon. Men även mellan nyansen är bra att använda sig utav för att dölja mörka ringar, då man inte är så mörk i hyn, som på vinter halvåret. Perioderna emellan kan du blanda beroende på hur ljus/mörk du är i hyn. Det du skall sträva mot är att få ansiktet se jämnt ut på ett naturligt sätt. Du behöver inte mycket, då ser det lätt tjockt och klumpigt ut, så börja med lite och öka i stället. Det är lättare att öka än att minska.:)

Oftast lägger man foundation först och sen concealer, men på bilden har jag bara lagt concealer så ni får se tydligt hur det kan se ut efter att du använt dig utav denna.

Jag har lagt;
De mörka under ögonen.
Gulaktiga. En klick på hakan, lite lätt på näsa och en mini klick mellan ögon (alltså de ställen som ofta blir mer rött under dagen)
Just för att få ansiktet förberett för att få den övriga makeupen att synas. Jag tänker främst på skuggorna. Det vi vill se!:)
Ingen makeup blir snygg utan en snygg grund.
Remember!

Av Linda - 11 september 2012 21:49

En make up med lila och turkos skugga. Den framhäver bruna ögon. Men jag tycker att det är snyggt annars också.

-Lila, turkos, beige skugga
-Svart fransmarkering och en svart ögon skuggelinje.
-Markerade bryn och neutrala läppar:)

Några frågor på det?;)

Av Linda - 10 september 2012 10:28

Snygga bryn gör så mycket för att få till en snygg make up. Som jag skrivit innan är vilda ögonbryn en stor höst trend i år.
Därför tänkte jag skriva om skuggan för brynen som är en toppen produkt både om du vill buska till dem eller piffa till dem. Den har tre olika nyanser, ljust-mörkt och på så sätt kan du mixa ihop den färg som är perfekt för just dina bryn!
Jag applicerar med en snedskuren pensel (favoriten) för att få till det på bästa sätt! Genom att fylla i brynen kan du få till den form du vill ha genom att rätta till och fylla i på de småställen där du inte har några hårstrån men önskar detta. Då är det bara till att pensla i dessa områden!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards