lindahu

Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda - 27 oktober 2012 10:38

Det är lördag, middag med släkt på Peking och party ikväll. Vad passar då bättre än glammiga naglar just idag?

Kanske lite vågat men oj, suveränt! För att få ihop denna effekt använde ja mig av 2olika nagellack. "Fabulous nails honey" & "rooftop party"

Av Linda - 25 oktober 2012 16:52


Jag vet att jag har några nagellack-fantaster bland mig. Så detta skriver jag om på egen risk;) vore kul om ni kunde ge mig lite tips?! Har själv kommit in i en period med lack i alla färger.

1, Jag hittade idag en ny remover (som en god vän tipsade mig om för ett tag sen) Denna är i en burk och i burken är det skumgummi som drar åt sig vätskan och avlägsnar lacket precis som vanligt. I denna finns ett litet hål som man använder sig av. Super lätt! Och det funkar! Tar lite längre tid än det vanliga sättet med bomull osådär, men mycket lättare! Dessutom miljövänligt!
      

2. Medan naglarna är fria från nagellack så passar jag på att fila naglarna, vilket gör att naglarna blir längre pga att dem inte flisar eftersom du då håller naglarna i trim.
      

2. Ett underlack är bra att ha för att
undvika missfärgning av naglarna.

3. Sedan öser vi på med det nya. Idag blev det grönt med skimmer.
   

Torsdags-snyggt!


Nagellacket är köpt på h&m och heter "Lady Luck"

Av Linda - 24 oktober 2012 14:39

Här har vi de svartmålade naglarna jag skrev att jag väntade på skulle torka igår;

Av Linda - 23 oktober 2012 19:27

Jag tänkte att jag skulle berätta för er vad jag använder mig utav för smink till vardags nu under tiden mitt svarta nagellack skall torka ordentligt!

-Jag har en mineralfoundation till vardags. Denna är i puderform från början (som nästan alla andra) vilket gör att det går rejält fort att applicera. En vardagssminkning vill man oftast gärna skall gå på ett kick. Resultatet blir även hur bra som helst! *Tunnt men ändå täckande och naturligt!

-Jag använder också concealer för de hemska ringarna under ögonen som dyker upp. *Smidigt!

-Ögonskugga längs med fransraden (vilket jag skrivit om tidigare i bloggen, under; "fransmarkering") *piffar till ögat!

-Mascara. *Finns alltid med!

-Ibland lätta drag med solpuderborsten över kinderna för att inte se grå ut. *Snyggt med färg!

Vardags-fräsch på 10minuter:)

Av Linda - 18 oktober 2012 10:47

Jag vet att jag har pratat om denna produkt innan, MEN den är en favorit! Den trollar bort efterböden av sömnlösa nätter. trötta ögon, eller om du normalt har en rödare ton på nedre slemhinnekanten. Vad jag pratar om är Make Up Stores Vanilla.
 
Det enda du behöver göra är att applicera en linje av denna på nedre delen av ögat, på kanten, slemhinnan. Pennan ger ett lyft för ögat och det blir fräscht o snyggt. Du kan använda pennan till din vargliga sminkning för att få bort trötthetstäcken eller bara för att fräscha till den vardagliga makeupen, eller lägga till fest för att få upplevelsen av ett lyft för ögonen när du använder mörka skuggor. Ögat upplevs då större än om du skulle lägga en svart kajal. Du väljer utifrån vilken effekt du vill ha beroende på vad man skall göra eller vill ha.

Av Linda - 11 oktober 2012 11:41

Slänger in ett väldigt kortis inlägg:
Ett stycke öga! Sotat.:) svart, grått, ljusljus grå skugga tillsammans med en eyeliner och mascara.

Snart helg! Yes!

Av Linda - 10 oktober 2012 17:22

Hallå! Jag måste tipsa er om en helt underbar ansiktsmask. Absolut min nya favorit! "Crystal mask. Spearmint." Luktar som tandkräm. Extremt uppfriskande och huden blir babyrumpslen efteråt. (Bild nedan)

Tänkte samtidigt bjuda på några bilder från dagens promenad. För första gången här i bloggen får ni se mig heeeelt utan smink.
Här kommer lite höstbilder:)
(Och masken jag pratade om, längst ner.)

Av Linda - 9 oktober 2012 12:08

Ni har säkert varit med om detta någon gång. När man har stått ett tag och gjort en make up och så slinter man med mascaraborsten det allra sista och vipps så har du kladd på ögonlocket. Få inte panik! Det finns en lösning; TOPS!
- Låt mascaran torka riktigt.
- Ta en torr tops och rör med små lätta rörelser på området med kladd.
- Gnugga inte hårt!
- Håll topsen torr, annars kletar det ännu mer och du får börja om från början.(Vilket man inte är så sugen på just då)

Om du inte trycker för hårt så klarar sig sminket från borttagningen av Mascaran och du kan låtsas som om ingenting har hänt!;)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards