lindahu

Alla inlägg under november 2012

Av Linda - 30 november 2012 10:08

Diskret makeup

Ögonskuggorna jag använde här är båda från IsaDora:
- Den allra mest ljusa rosa, och de två bruna.
 

En diskret och bra vardagssminkning för alla åldrar!
Jag la den ljusrosa innerst på ögat, och det två bruna i ytterkanten, den allra mörkaste bruna var jag denna gång lite försiktig med, men den finns där, i globlinjen. JätteLite!



Svart skugga näst intill öganfransarna för att få mer effekt och inramning av ögat.    

Denna variant är även lätt att förvandla till en festmakeup!

Av Linda - 29 november 2012 10:30

Lila och guldig makeup!
Alla skuggor är från make up store.

Vilka skuggor jag haft är;
- Microshadow muffin
- Microshadow flamenco
- Cybershadow golden
- Eyedust lady

Guld och lila kompletterar varandra toppenbra!

Av Linda - 28 november 2012 11:50

Jul börjar närma sig och för att underlätta lite inför julstressen skulle jag vilja tipsa er om vad den skönhetstokiga säkert skulle uppskatta. Idag tänkte jag tipsa om:

"OPI The Top Ten Mini Kit" - som innehåller 10 nagellack från OPI.

Dessa färger har kittet; (Bild finns längre ner)
-OPI Alpine Snow, 3,75 ml
-OPI Bubble Bath, 3,75 ml
-OPI Tickle Me France-y, 3,75 ml
-OPI Kiss Me on My Tulips, 3,75 ml
-OPI Red Lights Ahead...Where, 3,75 ml
-OPI Big Apple Red, 3,75 ml
-OPI I'm Not Really A Waitress, 3,75 ml
-OPI You Don't Know Jacques, 3,75 ml
-OPI Nail Lacquer, Vampsterdam, 3,75 ml
-OPI Nail Lacquer, Lincoln Park After Dark, 3,75 ml

399kr på eleven.se

Detta är absolut något för den som är tokig i nagellack! Vem hade inte tackat ja?!;)

Av Linda - 27 november 2012 18:04

Den bohemiska knuten, LOVE IT!


Vad du behöver är:


- Ett smalt band i läder eller mocka antingen med eller utan fjäder. (Finns att köpa på Glitter osv)


- För tjockt hår underlättar även hårnål och kanske till och med en tofs!



Gör såhär;


- Knyt bandet runt huvudet så att bandet går längs med hårkanten i luggen.


- Knyt sedan en vanlig rosett ,antingen rätt bak eller snett bak, som du gör när du knyter skorna.


- Tvinna runt håret runt bandet (börja fram & fortsätt bak) avsluta sedab med att fästa resten av håret i resterande band. Använd hårnål vid behov.



Superlätt och dö-snyggt :)




   

Av Linda - 27 november 2012 11:03

...är lacket jag bär idag!

Av Linda - 26 november 2012 09:59

Sminkade Ida i lördags. Vinrött och svart! Den röda syns Inge vidare på bild, men såhär blev det!

Av Linda - 24 november 2012 10:59

Efter nästan en vecka med de rosa naglarna kände jag för mörkt!
Svart-glitter fick det bli denna helg.

Glamorous Black:

Av Linda - 23 november 2012 22:23

Gjorde en makeup svin-fort innan idag! Nästan lite pinsamt att lägga ut med tanke på att jag inte är nöjd någonstans:p Men sen är jag ju perfektionisten själv när det gäller det. Bjuder på det!:)
Blått är flott!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards