lindahu

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Linda - 5 november 2012 15:55

Nu är det såhär! Jag skrev ett jätte långt inlägg igår just om detta, och när jag tryckte på "klar" så försvann alltihop. Blev lite irriterad och sket sedan i det. Men idag gör jag en nytt försök. Håller tummarna!

Har du någon gång tänkt på att du sett trött och grå ut i hyn? Tacka vettja peeling!

Peeling är ett sätt att få bort döda hudceller på. Jag pratar nu i ansikte. Det finns flera olika sätt att få bort de döda hudcellerna. Ett sätt är att använda sig utav en vanlig rengöringsprodukt du kan använda max 2-3gånger i vecka. (Bild) Du skall nämligen inte peela för mycket, då förstörs det mer än vad det gör nytta. När vi peelar vill vi få fram det nya fräscha för att få extra glöd i huden. De små små "kulorna" i dessa produkter hjälper till att få bort det döda cellerna. Dessa skrubbar rent på djupet. Därför skall du vara aktsam!

Inför fest, tävling eller finare tillställningar osv brukar jag lägga en ansiktsmask (oftast en peelingmask) 1-2dagar innan för att liva upp det gråa man ibland kan känna ligger som en hinna över huden. Man känner sig lyxigt slät och fräsch efteråt. Det döda är borta.

Bort med det gamla och fram med det nya:)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards