lindahu

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Linda - 10 augusti 2012 19:49

God kväll!;) Sugen på en lätt-som-en-plätt fest sminkning? tänkte väl det!

Tidigare idag så lovade jag er att jag skulle göra en festmake utifrån den sminkning jag haft tidigare idag, och det är precis det jag skall göra nu;)

Enkel sminkning från börjar till slut, ser mer komplicerat ut än vad det är skulle jag säga.

Före:
       
Lite mörkbrun skugga och ögonskuggelinje längs fransraden, mascara och foundation såklart!

Efter en dag på jobbet, skolan eller på stan känner man sig inte alltid så fräsch för att gå vidare ut på partaj. sminket kan kännas glåmigt och "utslitet".

1, Ha ett puder hemma som är färglöst som du kan svepa över hela ansiktet där det behövs.-Finns en bra på make up store som jag använder mig utav : "Blothing powder" den mattar ner det glansiga. så slipper du börja om med concealer, fondation och hela köret. Skit smidig grej!
 
2, Innan använde jag mig utan beige över hela ögonlocket och la mörkbrun i ytterdelen utav ögat. Till kväll och fest vill man gärna lägga focus på ögon, dessutom är det då mörkare så tveka inte med det mörka. Så nu har jag i stället lagt en ljusbrun skugga allra längst in i ögonvrån. Efter detta la jag den mörka bruna (som jag nämnde innan) över hela locket, och valde sedan svart i ytterkanden av ögat, denna la jag även i lite i globlinjen för att markera ögat.


3,lägger den mörja bruna skuggan längs med hela nedre delen av ögat och markerar nedre med kajal.

4, Eyelinjer ger en otroligt grym blick!- Speciellt om man får till den där lille vingen längst ut. Vilket jag idag misslyckades med, men det döljer man ganska lätt med mascaran. Dessutom är det ingen som varken tänker på det eller ser det i mörkret.

 

5, La på lite solpuder på bara kinderna.

 

6, Till sist la jag på ett ganska vinrött läppstift. Detta behöver man inte med tanke på att ögonen är såpass focuserade och mörka. Men jag ville ändå prova, och helt fel verkade det inte, men jag hade nog skippat stiftet till denna make och hållit mig till det "naturella". Men det är nog en smaksak. Alla som känner mig vet att jag är allergisk mot att få mina läppar röda;)

Detta är slutresultatet, och vem som helst klarar av att göra en sån här "förvandling".
Från vardag till fest på max 15 min(om man som jag tycker om att småpilla)


 
Ös på och skugga ut, så är det bara köra på!!!

kössah!

Av Linda - 10 augusti 2012 10:15

Godmorgon!

Tänkte att jag skulle hinna med att visa er dagens sminkning nu innan jobbet. En inte alls svår make att göra. Brun och beige. Inga mängder, men ger ändå ett litet extra "wow" för ögonen. Perfekt vardags-sminkning!
Senare skall jag visa er hur man enkelt kan lägga på denna makeup till en fest sminkning.

Ha en bra dag alla!

Ovido - Quiz & Flashcards