lindahu

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Linda - 25 augusti 2012 19:52

Äntligen har vi fått upp lite på väggar och tak i lägenheten! Fick bra hjälp av pappa:)<3 Lampor på plats som nu fungerar. Har hört att det fungerar bättre med el;)

Tänkte att jag skulle ha tagit en lång promenad innan, men fick sjuklig håll när jag var ute så det blev en liten 3km runda runt sjön i stället. "Duktigt..."

Med tacos i magen och grejer på väggen blir det nu soffhäng i väntan på att MrBean skall börja. Känner mig ganska utsliten igen...
Men nu tänder vi ljusen och startar tvn så Heja heja!

Kom ihåg att ni väljer vilken hudtyp ni vill att morgondagens ansiktsmask skall anpassas till:)

Hejs!

Av Linda - 25 augusti 2012 15:48

Hoppas alla har en trevlig lördag, och helg!

Denna vecka har bestått av hemmafixar produkter, mest ansiktsmasker, men även ansiktsvatten osv. Så nu kommer det näst sista tipset när det gäller hemmagjord ansiktsmask. Denna veckan;) (lär komma fler) Det finns så otroligt många olika "recept" på ansiktsmasker att jag hade haft och göra i flera månader om jag skulle ha med alla här. Så just därför plockar jag ut dem bästa!

ÄGGVITA + CITRON- stärkande för alla hudtyper;
-1äggvita
-1 tsk citronsaft (från en citron)

Vispa äggvitan till hårt skum och vänd försiktigt ner citronsaften. Lägg detta över ansiktet och låt verka i 20minuter. Skölj av med varmvatten och sedan kallt.
* Äggvitan tränger bort orenheter.
* Citronsaften har bakteriehämmande egenskaper.


Den sista masken hade jag tänkt att ni skall få bestämma över. Vad vill ni se för mask imorgon?
Mot torr, fet hy, oren hy osv:)

Haregötthej:*

Ovido - Quiz & Flashcards