lindahu

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Linda - 29 augusti 2012 22:52

God kväll;)

Jag kollade igenom lite bilder och hittade en sminkning (ganska lik den förra) som jag hade på midsommar nu i år. Skillnaden mellan den igår och den idag är att jag varken har använt mig utav svart eller guldig skugga i denna mejk. Utan i stället vit skugga, vit kajal och mörkbrun skugga.

Med en vit/vanilj färgad kajalpenna på ögonlockskanten upplevs ögonen större. Ett bra tips om du har lite mindre ögon och vill att dem skall se större ut är att göra såhär. Sminkningen ser mer färdig ut om du använder dig utav en kajal, för mer markant blick använd svart ist för vit (perfekt till fest) brun kan vara snyggt att lägga tunnt på när du vill använda kajal till vardags. Det ser då inte för hårdsminkat ut. Ta den färg som du trivs me och välj beroende på vilken effekt du vill ha. Min favorit till vardags är den vita:)

Nu till bilderna;

Ovido - Quiz & Flashcards